2009年12月28日星期一

thy dreams shall not fade

nothing will happen unless first we dream.
如果没有梦想,任何事情都不会开始。


我要说:“我换blogskin了!”
I wanted to shout:"I changed my blogskin!"LOL

yesterday midnite (actually is today cz over 12am dy la XD ) suddenly feels like wanna change it!thr are some guides to teach ppl how to change,it works indeed ;) actually very easy only o,why before this i tried thousand years dy also cant make it?LOL

hmmm...need some time for me to get used of it.after a seconds i changed,i miss my old blog skin suddenly,hahahaha.will try to recall everyday,doesn't want to forget it =)

p/s:cause maybe i will change back some day?LOL

and hor,after changed to this blogskin,that moment i nyaris bang my computer!cause suddenly all things at the sidebar hilang laaaaa!!!betapa susahnya i linked back u all one by one T_T and if i miss up anyone please leave me ur address please,thank you :D
and when everything is added up,i felt still left one more thing-music!that moment only realize that piano song i put very long dy,shud change dy la XD

p/s:since many ppl always complain about it T_T actually for some reason i doesn't want to change it,but but...myself also got a bit sienz dy,wahahha XD

eh,how do u feel for this blogskin?nice?not nice?i shuang then ok dy XD
nyway,enjoy reading ya!oh ya,remember tolong help 帮忙me click if thr got ads pop out!hahahaha....sei naffnung,thousands years din see ads pop out dy T_T


=========================================

今天无意中看了一部戏叫《音乐满江红》
都是一些台湾唱老歌的戏
其实我没有这个兴趣的
只是刚好那时在吃午餐
我阿妈坚持要开电视,虽然知道没戏做(有语病的一个句子,哈哈)

后来邀请出一位在台湾歌坛很多年的老将-洪老师也称洪爸爸(我忘了他叫什么名)
他今年82岁,在歌坛立足六十多年了
每个人都感到钦佩
让我掉进沉思的谷里是这“六十多年”的字眼
多少人能坚持一件事情这么多年?
多少人能因为这么多年的坚持而自豪?
多少人能很enjoy一件事这么多年?
是什么让他们坚持并不想结束?

有一种东西埋藏在心底里
需要用毅力去点燃才会燃烧
一旦烧得烈火熊熊就不再熄灭
它叫做热忱
所有的不可能都由梦想开始
而所有伟大的梦想都由热忱开始

我摸摸胸口
是热的
我的热忱没有熄灭
但坚持的毅力去哪里了?
也许很多人也不断地在寻找
有时我很怀疑
是不是不可能实现的梦想才有实践的价值?
而我们这些不但不起眼,还会被人嘲笑的梦想呢?

这一切疑问号不停的在我头上打转
但当我看着这位82岁的洪老师
有什么那么难的?
只要胸口还是热的
就无惧任何冷嘲热讽
更无畏困难重重的考验
因为我们还有一件值得我们坚持的事
那就是一路有你
=]




-说出来会被嘲笑的梦想才会实践的价值,即使跌到姿态也会很豪迈-by九把刀



p/s:只要一路有你和你们

没有评论: